Auto perikelen - Reisverslag uit Nederland, Verenigde Staten van Floriswolfert - WaarBenJij.nu Auto perikelen - Reisverslag uit Nederland, Verenigde Staten van Floriswolfert - WaarBenJij.nu

Auto perikelen

Door: Floris

Blijf op de hoogte en volg

28 December 2013 | Verenigde Staten, Nederland

Hallo,

Het is alweer een tijd geleden sinds mijn laatste update, maar dat ga ik dubbel en dwars goed maken met dit lange verhaal!

De dag na mijn eerste reisverslag ben ik begonnen met werken. Het bedrijf is vrij klein maar wel heel gezellig. Er werken 8 mensen en er is veel werk te doen. Mijn eerste dag ben ik begonnen met het uit elkaar halen van de bedrading van een hele stoere Beechcraft bonanza (pics). Hier wordt een autopilot ingebouwd en alle draden waren best veroudert dus er is besloten om alle draden er uit te halen en alles te rewiren. Hier heb ik me de eerste dagen voornamelijk mee bezig gehouden. Verder klus ik een beetje bij aan een Beechcraft Baron, Cessna 210 en een Piper Commander. In de werkplaats staan verder nog 2 Cessna's 172 en een Aviat Husky. Al met al een gezellige boel dus!

Het leven hier is erg lastig zonder auto, dus een van mijn eerste prioriteiten was het kopen van een auto. Op Craigslist (Amerikaanse markplaats) heb ik een mooie Ford Taurus gezien. Dus met de man afgesproken en ik mocht dezelfde ochtend nog langs komen. Hij had de auto staan in een plek genaamd Greely. Dit is om netjes te zijn de 'industriele' stad van Colorado. Eenmaal aangekomen op een hele crappy autosloop stond daar de ford. Cosmetisch zag hij er erg goed uit en hij liep ook erg goed. De man vroeg 1400 dollar voor de auto en dat was de maximale waarde die je voor zo'n auto kon vragen in excellente staat.
Na wat afdingen kon ik de auto voor 900 dollar kopen en toen hadden al wat belletjes moeten rinkelen.
Eenmaal thuis aangekomen begon het een en ander aan de auto te mankeren, en dezelfde dag is het 'service engine' lampje gaan branden.
Direct naar de garage natuurlijk en de auto bleek onder de motorkap een gigantisch wrak te zijn. De fuelinjectors waren stuk, een cylinder was stuk, de remmen waren metaal op metaal, in totaal 3600$ om hem weer veilig te maken. En dan was er nog niet naar de transmissie gekeken, die schijnbaar ook niet helemaal bleek te functioneren.
Het geluk wat ik had bij de auto was, dat de man die hem in Greely de auto verkocht namens een auto dealer uit Cheyenne, Wyoming.
Dus ik had wel degelijk recht om mijn geld terug te krijgen. Uiteraard was er geen enkele mogelijk om mijn geld terug te krijgen aldus de eigenaar.
Maar toen het woordje rechtzaak viel, was er ineens wat mogelijk.
Nadat ik heel erg veel uitgescholden ben door de eigenaar werd er uiteindelijk gevraagd wat ik wilde.
Toen zijn we tot een deal gekomen, ik krijg de 900 dollar van de auto terug, plus de helft van de garage kosten totaal: 1000dollar, mits ik de auto naar donderdag Cheyenne Wyoming zou brengen.

Dezelfde avond kwam Claudia aan voor een 3 weken vakantie hier in Colorado.
Woensdag middag belde ik de eigenaar weer om zeker te zijn dat onze deal nog vast stond, en hij zei: 12 uur in Cheyenne dan krijg jij je geld.
De volgende dag zijn we met Shawn en Claudia en 2 auto's, Shawns auto en de ford naar Cheyenne vertrokken. Daar aangekomen (in de ghetto van de ghetto, het was echt een hele shitty autozaak waar je nooit je auto zou kopen) om 12 uur was de eigenaar natuurlijk nergens te bekennen. Hij had een dokters afspraak en het kon ongeveer 3 uur duren. Na 20 min wachten kwam er een klein mexicaans mannetje naar ons toe lopen met een telefoon en zei: 'It's for you'. Aan de andere kant van de lijn was een heel slecht engels sprekende mexicaan die vertelde: "Ik ben hier in Fort Collins en ik heb je geld. Als je de auto daar achterlaat kan je bij mij het geld ophalen". Nooooo wayy dacht ik, en dat is ook wat Shwan zei. En op dat moment ging de kleine mexicaan helemaal uit zijn dak. Shwan had perongeluk de term 'Lawyer' in een zin gebruikt en dat viel niet in goede aard. De mexicaanse man heeft Shawn heel erg bedreigd. Dit gebeurde terwijl ik nog met de andere mexicaan aan de telefoon stond. Hierdoor heb ik niks meegekregen van de ruzie en toen ik de telefoon terug ging brengen kreeg ik de volle laag: "Jullie mogen hier niet komen en als de vrouw nog een keer auto de auto stapt schiet ik haar neer!!"

Ondertussen heeft Shawn gebeld naar Jerry, die was in Fort Collins en was bereid om het geld op te halen. De crappy mexicaan met mijn geld smste het adres waar hij was en Jerry is opweg gegaan. Toen we even op google opzochten waar het adres was, bleek het "Fort Collins Islamic Centre' te zijn. En bij Amerikanen wekt dat redelijk wat spanningen op........
Wat er uiteindelijk gebeurde was: Jerry in naar de parkeerplaats gereden van het islamitische centrum. Daar aangekomen kwam een een vreemde vent naar zijn auto en klopte op het raam. Hij zei: Are you the guy from the car?. Nadat jerry antwoorde met ja, kreeg hij 1000 dollar door zijn raampje gedrukt, zonder ook maar een woord.
Jerry vroeg vervolgens wat wij met de auto moesten doen. Waarop de rare mexicaan antwoordde: "Weet ik veel, ik kreeg alleen de opdracht om 1000 dollar aan iemand te geven."
Toen we dat eenmaal door kregen in Cheyenne, hebben we de sleutel in de ford gedaan, en zijn HEEEEL hard weggereden.
Om vervolgens nooit meer in Cheyenne te komen..........

Het weekend daarop zijn Claudia en ik lekker wezen winkelen in Loveland en in Denver, en hebben flinke kerstinkopen gedaan.
Na een paar kerstfeestjes ben ik maandag de 23e weer begonnen met werken Vervolgens zijn dinsdag de 24e Ludo, Jose Chantal en Casper aangekomen in Fort Collins. We hebben een hele gezellige kerst gehad met zn 9en, en 2e kerstdag heb ik zelfs een nieuwe auto gekocht!!!!!!
De dealer bleek achteraf bevriend te zijn met Shawn en vroeg een hele goede prijs voor een mooie auto.
Dus na een grondige check bij de garage voordat ik de auto kocht, ben ik nu trotse eigenaar van een Ferrari rode, Volvo 850 sport!!!! (zie foto's)
Hij rijdt geweldig en gaat hopelijk nog vele maanden mee.

Vanmiddag zijn we met Ludo, Jose, Chantal, Casper Claudia vertrokken naar het plaatstje 'Nederland' ( hoe toevallig). Hier hebben we een hele mooie lodge en blijven hier tot vrijdag om even lekker te wintersporten.

Verder zitten er wat standaart foto's tussen van werk en mijn geweldige car!!!!


Heel veel liefs,
Floris

  • 28 December 2013 - 17:41

    Manna Van Der Genugten :

    Leuk verslag maar het klinkt als een hele slechte film wat een geluk dat het zo nog is afgelopen wensje veel succes met deze auto !!!!!! Veel plezier met elkaar !!!

  • 28 December 2013 - 21:31

    Betty Guldemeester:

    Hoi Floris, ging je nou voor een stage of voor het avontuur?????? love you, alle Schellevissen.

  • 29 December 2013 - 18:36

    Hanneke:

    Een paar dollar armer, maar een ervaring en een mooie auto rijker.
    Leuk verslag, genieten maar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nederland

Stage USA

Stage in Fort Collins USA

Recente Reisverslagen:

22 April 2014

De afgelopen 4 maanden!

28 December 2013

Auto perikelen

12 December 2013

New York & de eerste dagen

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 3112

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 09 Juni 2014

Stage USA

Landen bezocht: